בין ההפרות הבולטות על פי החוק ניתן למצוא את אלה:
• משלוח הודעות פרסומיות ללא מתן הסכמה מפורשת מראש של הנמען – כך, למשל, אם קיבלת מסרון (sms) או הודעת דואר אלקטרוני (מייל) ממפרסם אליו לא נרשמת מעולם ולא נתת לו הרשאה מקדימה לשלוח אליך דיוור פרסומי, הרי שכל הודעת פרסום ממנו מהווה הפרה עקרונית של סעיף 30 א לחוק התקשורת.
ובלשון הסעיף:
" (ב) לא ישגר מפרסם דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר, בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען, בכתב, לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת; חיוג לנמען
באמצעות מערכת חיוג אוטומטי בלא הסכמת הנמען כאמור ייחשב הפרה של הוראות סעיף זה, גם אם החיוג הופסק בטרם נענתה השיחה ובחיוג של הנמען למספר שממנו בוצע החיוג מושמע לו דבר פרסומת; פנייה חד-פעמית מטעם מפרסם לנמען
שהוא בית עסק או לנמען לשם קבלת תרומה או תעמולה, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן זה, המהווה הצעה להסכים לקבל דברי פרסומת מטעמו, לא תיחשב הפרה של הוראות סעיף זה."
• משלוח הודעות פרסומיות ללא אפשרות הסרה – משלוח הודעות פרסום מבלי שיכללו אפשרות הסרה פשוטה וסבירה, באותו האופן בו נשלח דבר הפרסומת (למשל – האופציה של "להסרה השב הסר"), מהווה הפרה עקרונית של החוק.
ובלשון הסעיף:
(ד) (1) הסכים הנמען לקבל דברי פרסומת לפי הוראות סעיף קטן (ב) או לא הודיע על סירובו לקבלם לפי הוראות סעיף קטן (ג), רשאי הוא, בכל עת, להודיע למפרסם על סירובו לקבל דברי פרסומת, דרך כלל או מסוג מסוים, ולחזור בו מהסכמתו,
ככל שניתנה (בסעיף זה – הודעת סירוב); הודעת הסירוב לא תהיה כרוכה בתשלום, למעט עלות משלוח ההודעה; הודעת הסירוב תינתן בכתב או בדרך שבה שוגר דבר הפרסומת, לפי בחירת הנמען;
• משלוח הודעת פרסומת במייל מבלי לרשום בכותרת ההודעה את המילים "פרסומת" / "בקשת תרומה" / "תעמולה" לפי העניין –
הדבר מהווה הפרה עקרונית של הדין, ויש בדבר הגיון ממשי. שכן, בתיבות הדואר ישנה אפשרות להגדרת מסננים, כדי להימנע מקבלת דואר מסוג מסוים. אחת הדרכים לסנן פרסומות למשל הינה להגדיל למסננת במייל להעביר לאשפה הודעות
אשר בכותרתן מצויה המילה "פרסומת". לכן, מצא המחוקק כי אי הכללת מילה זו בפרסום יש בה כדי להוות הפרה עקרונית.
ובלשון הסעיף:
(ה) (1) מפרסם המשגר דבר פרסומת בהתאם להוראות סעיף זה יציין בו את הפרטים האלה באופן בולט וברור, שאין בו כדי להטעות:
(א) היותו דבר פרסומת; המילים "פרסומת", "בקשת תרומה" או "תעמולה", לפי העניין, יופיעו בתחילת דבר הפרסומת, ואם דבר הפרסומת משוגר באמצעות הודעה אלקטרונית – בכותרת ההודעה;
ליצירת קשר